economics of womanly matters

Economics of womanly matters 
__________________________________
আগে তিনটে viewpoint বুঝে নিতে হবে। এই তিনটে viewpoint থেকে তিনটে ভিন্ন ধরনের reasoning structure তৈরি হচ্ছে। যেহেতু অর্থনীতি নিজেই হচ্ছে subject of purely axiomatic system of a particular reasoning structure with certain point of view ফলে point of view গুলো আগে না বলে নিলে এগোনো যায় না reasoning structure এর দিকে।"Least energy principle in cognitive load reducing judgement system " নিয়ে tversky kahneman দের কাজ কে nash equilibrium এর সাথে মিলিয়ে সঞ্জয় নাথ এর economics of least cognitive load judgement এর তত্ত্ব তৈরি হয়েছে আর তার সাথে nafescadmipa number system এর model যুক্ত করে life strategy choice এর অর্থনীতি তৈরি হয়েছে। এই মডেল দিয়ে future কে predict করা যায় সহজে।

Point of view 1 আরম্ভ হচ্ছে এখান থেকে।

বউ এর সাথে ঝামেলা কাজের দিদির 
কি নিয়ে ঝামেলা সেইটা আমি বুঝিনা জানিনা কোনভাবেই আন্দাজ করতে পারি না কেনো সেই ঝামেলা।fund transfer এর দায় আমার সেইটা বউ কে দিয়ে দিলেই আমার দায় সম্পূর্ণ। কিন্তু আমি কি খাবো কতোটা খাবো সেইটা তো রান্নার দিদি কেই report করতে হয়। ফলে interconnection interaction এর দরকার হয়।ability to interact হচ্ছে existence।husserl sartre correspondence। ধরে নেওয়া যায় interaction is existance of something এইটা হচ্ছে সমীকরণ 1
সমীকরণ 2 হচ্ছে struggle for existance। ফলে দুটো সমীকরণ কে জোড়া লাগিয়ে আমরা পেতে পারি struggle for interaction একটা চিন্তার বিষয়। যেকোন ধরনের struggle থাকলেই সেইটা অর্থনীতির বিষয়। ফলে interaction ও অর্থনীতির বিষয়। যেকোন ধরনের interaction ই অর্থনীতির চর্চার বিষয়।

উপরে view 1 টা দেওয়া হলো 

এইবার আসছি point of view 2 তে 

Descartes Leibniz Spinoza এদের মূল নীতির মধ্যে ছিল mind body problem। সঞ্জয় নাথ সেইটা কে আরো বাড়িয়ে তৈরি করেছে mind body soul problem। রবি ঠাকুর লিখেছিলেন আমার ও পো রানো যাহা চায়। ওই আরকি 
" পো রান " হচ্ছে পরান 
" কো রান" হচ্ছে core un 

সঞ্জয় নাথ এর qhenomenology reasoning system এই তিনটে কে single থেকে multi করে নিয়েছে। অর্থাৎ single mind single body single soul এর field action থেকে সঞ্জয় নাথ এই সমস্যা টা কে multi mind multi body multi soul এর field interaction এর দিকে নিয়ে গিয়ে আরো গভীর অর্থনীতির বিষয় তৈরি করেছে। Interaction between self soul and self body থেকে এক ধরনের অর্থনীতি তৈরি হয়। আবার interaction between self mind and self soul এর থেকে ভিন্ন ধরনের অর্থনীতি তৈরি হয়। আবার interaction between self mind and self body থেকে আরেক ধরনের অর্থনীতি তৈরি হয়। তার মধ্যে চোখে যেটা (যেই interaction)বেশি দেখা যায় সেইটা হচ্ছে interaction between self mind and self body আর এখানে struggle ও আছে। ফলে এইটা(এই mind body soul সংক্রান্ত interaction গুলো বিরাট বড়ো অর্থনীতি চর্চার বিষয়। এখনও কেউ নোবেল পায় নি এই বিষয়ের উপর। তবে partial কিছু চর্চা nash tversky kahneman করেছেন।

Point of view 3

সঞ্জয় নাথ এর Social evaluation field theory 

এইটা হচ্ছে কোন একটা নির্দিষ্ট society তে কোন একজন individual কতোটা মূল্য পাবে তার পরিমাপ করার জন্য classical field এর model ও তৈরি করছি।quantum field theory ও করা যায়।maxwell field structure এর দিক থেকেও এই ধরনের সমস্যা কে দেখা যায়। পাতি classical field theory থেকে দেখি আগে। Society তে প্রত্যেক টা individual এর nafescadmipa number থাকে।nafescadmipa তে প্রত্যেক টা অক্ষর একেকটা digit এর মতন। এই nafescadmipa একটা mixed radix এর সাথে মিলিত multi rearrangable permutable position number syatem। ভিন্ন ভিন্ন permuted order এ এই number গুলো লেখা হয়। আমরা guarantee দিতে পারি না rightmost digit is unit place। অর্থাৎ unit place changes from society to society। প্রত্যেক টা position এর base 10 নয়।decimal syatem এর মতন নয় nafescadmipa number system। এই number system টা না বুঝলে মহিলা দের আপনি বুঝবেন না। মহিলা দের যারা বোঝেন না তারা আসলে nafescadmipa number system এর অঙ্ক জানেন না।judgement এবং judgemental ধরনের বিশয় গুলো এই মানুষ এর সমাজ এ থাকবেই এবং সেইটা natural। কারণ core of human in society stands on core sense of fear,core sense of security,core sense of futuristic security,core sense of current immediate privacy and futuristic privacy,core sense of current cognitive load,core sense of futuristic cognitive load etc. এই ধরনের sense গুলোর থেকেই judgemental হতে বাধ্য করে social being দের। "Least energy principle in cognitive load reducing judgement system " নিয়ে tversky kahneman দের কাজ কে nash equilibrium এর সাথে মিলিয়ে সঞ্জয় নাথ এর economics of least cognitive load judgement এর তত্ত্ব তৈরি হয়েছে আর তার সাথে nafescadmipa number system এর model যুক্ত করে life strategy choice এর অর্থনীতি তৈরি হয়েছে। এই মডেল দিয়ে future কে predict করা যায় সহজে।

Economics of womanly matters
Economics of least cognitive load judgementalness in society and its impact on fintech due to generative AI 

First, three viewpoints must be understood.
From these three viewpoints, three different kinds of reasoning structures are created.
Since economics itself is a subject of a purely axiomatic system of a particular reasoning structure with a certain point of view, we cannot move to the reasoning structure without stating the points of view first.
On “Least energy principle in cognitive load reducing judgement system,” Tversky Kahneman’s work has been combined with Nash equilibrium to form Sanjoy Nath’s theory of the economics of least cognitive load judgement, and together with the model of the nafescadmipa number system, the economics of life strategy choice has been created.
With this model the future can be predicted easily.

Point of view 1 starts from here.

Quarrels between wife and maid—
what the quarrel is about, I do not understand, I do not know, I cannot even guess why there is such quarrel.
If the responsibility of fund transfer is mine, the moment I hand it to my wife my responsibility is over.
But what I will eat, how much I will eat, that must be reported to the cooking maid.
Therefore interconnection and interaction are needed.
Ability to interact is existence. Husserl–Sartre correspondence.
We can assume: interaction is the existence of something. This is Equation 1.
Equation 2 is struggle for existence.
By joining the two equations, we can get struggle for interaction—a subject of thought.
Wherever there is any kind of struggle, that becomes the subject of economics.
Therefore interaction is also a subject of economics.
Any kind of interaction is a subject of economic study.

Above, viewpoint 1 is given.

Now I come to point of view 2.

Descartes, Leibniz, Spinoza—their main principle had the mind–body problem.
Sanjoy Nath extended that to create the mind–body–soul problem.
Rabindranath Tagore wrote “Amar o porano jaha chay”.
That “poran” means soul.
“Koran” is core un.

Sanjoy Nath’s Qhenomenology reasoning system has turned these three from single into multi.
That is, from the field action of single mind, single body, single soul,
he moved the problem toward field interaction of multi mind, multi body, multi soul,
and created an even deeper subject of economics.
From interaction between self-soul and self-body, one kind of economics is formed.
From interaction between self-mind and self-soul, another kind of economics is formed.
From interaction between self-mind and self-body, yet another kind of economics is formed.
Among these, the one that is most visible to the eye is interaction between self-mind and self-body and here also there is struggle.
Therefore these interactions related to mind–body–soul are a very large subject of economic study.
No one has yet won a Nobel Prize on this subject.
But partially, Nash–Tversky–Kahneman have studied it.

Point of view 3

Sanjoy Nath’s Social evaluation field theory.

This is a classical field model built to measure how much value an individual will get in a particular society.
It can also be done with quantum field theory.
From the side of Maxwell field structure too such problems can be seen.
Let us see first from plain classical field theory.
In society, every individual has a nafescadmipa number.
In nafescadmipa, each letter is like a digit.
This nafescadmipa is a mixed-radix, multi-rearrangeable, permutable position number system.
In different permuted orders these numbers are written.
We cannot guarantee that the rightmost digit is the unit place.
That is, the unit place changes from society to society.
Each position is not base 10.
Unlike the decimal system, nafescadmipa number system.
If this number system is not understood, women cannot be understood.
Those who do not understand women actually do not know the arithmetic of nafescadmipa number system.

Judgement and judgemental issues will always remain in human society, and that is natural.
Because the core of human in society stands on—
core sense of fear,
core sense of security,
core sense of futuristic security,
core sense of current immediate privacy and futuristic privacy,
core sense of current cognitive load,
core sense of future cognitive load, etc.

From these senses, social beings are forced to be judgemental.
On “Least energy principle in cognitive load reducing judgement system,” Tversky–Kahneman’s work has been combined with Nash equilibrium to form Sanjoy Nath’s theory of the economics of least cognitive load judgement, and together with the nafescadmipa number system model, the economics of life strategy choice has been created.
With this model the future can be predicted easily.



Economics of womanly matters 
__________________________________
আগে তিনটে viewpoint বুঝে নিতে হবে। এই তিনটে viewpoint থেকে তিনটে ভিন্ন ধরনের reasoning structure তৈরি হচ্ছে। যেহেতু অর্থনীতি নিজেই হচ্ছে subject of purely axiomatic system of a particular reasoning structure with certain point of view ফলে point of view গুলো আগে না বলে নিলে এগোনো যায় না reasoning structure এর দিকে।"Least energy principle in cognitive load reducing judgement system " নিয়ে tversky kahneman দের কাজ কে nash equilibrium এর সাথে মিলিয়ে সঞ্জয় নাথ এর economics of least cognitive load judgement এর তত্ত্ব তৈরি হয়েছে আর তার সাথে nafescadmipa number system এর model যুক্ত করে life strategy choice এর অর্থনীতি তৈরি হয়েছে। এই মডেল দিয়ে future কে predict করা যায় সহজে।

Point of view 1 আরম্ভ হচ্ছে এখান থেকে।

বউ এর সাথে ঝামেলা কাজের দিদির 
কি নিয়ে ঝামেলা সেইটা আমি বুঝিনা জানিনা কোনভাবেই আন্দাজ করতে পারি না কেনো সেই ঝামেলা।fund transfer এর দায় আমার সেইটা বউ কে দিয়ে দিলেই আমার দায় সম্পূর্ণ। কিন্তু আমি কি খাবো কতোটা খাবো সেইটা তো রান্নার দিদি কেই report করতে হয়। ফলে interconnection interaction এর দরকার হয়।ability to interact হচ্ছে existence।husserl sartre correspondence। ধরে নেওয়া যায় interaction is existance of something এইটা হচ্ছে সমীকরণ 1
সমীকরণ 2 হচ্ছে struggle for existance। ফলে দুটো সমীকরণ কে জোড়া লাগিয়ে আমরা পেতে পারি struggle for interaction একটা চিন্তার বিষয়। যেকোন ধরনের struggle থাকলেই সেইটা অর্থনীতির বিষয়। ফলে interaction ও অর্থনীতির বিষয়। যেকোন ধরনের interaction ই অর্থনীতির চর্চার বিষয়।

উপরে view 1 টা দেওয়া হলো 

এইবার আসছি point of view 2 তে 

Descartes Leibniz Spinoza এদের মূল নীতির মধ্যে ছিল mind body problem। সঞ্জয় নাথ সেইটা কে আরো বাড়িয়ে তৈরি করেছে mind body soul problem। রবি ঠাকুর লিখেছিলেন আমার ও পো রানো যাহা চায়। ওই আরকি 
" পো রান " হচ্ছে পরান 
" কো রান" হচ্ছে core un 

সঞ্জয় নাথ এর qhenomenology reasoning system এই তিনটে কে single থেকে multi করে নিয়েছে। অর্থাৎ single mind single body single soul এর field action থেকে সঞ্জয় নাথ এই সমস্যা টা কে multi mind multi body multi soul এর field interaction এর দিকে নিয়ে গিয়ে আরো গভীর অর্থনীতির বিষয় তৈরি করেছে। Interaction between self soul and self body থেকে এক ধরনের অর্থনীতি তৈরি হয়। আবার interaction between self mind and self soul এর থেকে ভিন্ন ধরনের অর্থনীতি তৈরি হয়। আবার interaction between self mind and self body থেকে আরেক ধরনের অর্থনীতি তৈরি হয়। তার মধ্যে চোখে যেটা (যেই interaction)বেশি দেখা যায় সেইটা হচ্ছে interaction between self mind and self body আর এখানে struggle ও আছে। ফলে এইটা(এই mind body soul সংক্রান্ত interaction গুলো বিরাট বড়ো অর্থনীতি চর্চার বিষয়। এখনও কেউ নোবেল পায় নি এই বিষয়ের উপর। তবে partial কিছু চর্চা nash tversky kahneman করেছেন।

Point of view 3

সঞ্জয় নাথ এর Social evaluation field theory 

এইটা হচ্ছে কোন একটা নির্দিষ্ট society তে কোন একজন individual কতোটা মূল্য পাবে তার পরিমাপ করার জন্য classical field এর model ও তৈরি করছি।quantum field theory ও করা যায়।maxwell field structure এর দিক থেকেও এই ধরনের সমস্যা কে দেখা যায়। পাতি classical field theory থেকে দেখি আগে। Society তে প্রত্যেক টা individual এর nafescadmipa number থাকে।nafescadmipa তে প্রত্যেক টা অক্ষর একেকটা digit এর মতন। এই nafescadmipa একটা mixed radix এর সাথে মিলিত multi rearrangable permutable position number syatem। ভিন্ন ভিন্ন permuted order এ এই number গুলো লেখা হয়। আমরা guarantee দিতে পারি না rightmost digit is unit place। অর্থাৎ unit place changes from society to society। প্রত্যেক টা position এর base 10 নয়।decimal syatem এর মতন নয় nafescadmipa number system। এই number system টা না বুঝলে মহিলা দের আপনি বুঝবেন না। মহিলা দের যারা বোঝেন না তারা আসলে nafescadmipa number system এর অঙ্ক জানেন না।judgement এবং judgemental ধরনের বিশয় গুলো এই মানুষ এর সমাজ এ থাকবেই এবং সেইটা natural। কারণ core of human in society stands on core sense of fear,core sense of security,core sense of futuristic security,core sense of current immediate privacy and futuristic privacy,core sense of current cognitive load,core sense of futuristic cognitive load etc. এই ধরনের sense গুলোর থেকেই judgemental হতে বাধ্য করে social being দের। "Least energy principle in cognitive load reducing judgement system " নিয়ে tversky kahneman দের কাজ কে nash equilibrium এর সাথে মিলিয়ে সঞ্জয় নাথ এর economics of least cognitive load judgement এর তত্ত্ব তৈরি হয়েছে আর তার সাথে nafescadmipa number system এর model যুক্ত করে life strategy choice এর অর্থনীতি তৈরি হয়েছে। এই মডেল দিয়ে future কে predict করা যায় সহজে।

Economics of womanly matters
Economics of least cognitive load judgementalness in society and its impact on fintech due to generative AI 

First, three viewpoints must be understood.
From these three viewpoints, three different kinds of reasoning structures are created.
Since economics itself is a subject of a purely axiomatic system of a particular reasoning structure with a certain point of view, we cannot move to the reasoning structure without stating the points of view first.
On “Least energy principle in cognitive load reducing judgement system,” Tversky Kahneman’s work has been combined with Nash equilibrium to form Sanjoy Nath’s theory of the economics of least cognitive load judgement, and together with the model of the nafescadmipa number system, the economics of life strategy choice has been created.
With this model the future can be predicted easily.

Point of view 1 starts from here.

Quarrels between wife and maid—
what the quarrel is about, I do not understand, I do not know, I cannot even guess why there is such quarrel.
If the responsibility of fund transfer is mine, the moment I hand it to my wife my responsibility is over.
But what I will eat, how much I will eat, that must be reported to the cooking maid.
Therefore interconnection and interaction are needed.
Ability to interact is existence. Husserl–Sartre correspondence.
We can assume: interaction is the existence of something. This is Equation 1.
Equation 2 is struggle for existence.
By joining the two equations, we can get struggle for interaction—a subject of thought.
Wherever there is any kind of struggle, that becomes the subject of economics.
Therefore interaction is also a subject of economics.
Any kind of interaction is a subject of economic study.

Above, viewpoint 1 is given.

Now I come to point of view 2.

Descartes, Leibniz, Spinoza—their main principle had the mind–body problem.
Sanjoy Nath extended that to create the mind–body–soul problem.
Rabindranath Tagore wrote “Amar o porano jaha chay”.
That “poran” means soul.
“Koran” is core un.

Sanjoy Nath’s Qhenomenology reasoning system has turned these three from single into multi.
That is, from the field action of single mind, single body, single soul,
he moved the problem toward field interaction of multi mind, multi body, multi soul,
and created an even deeper subject of economics.
From interaction between self-soul and self-body, one kind of economics is formed.
From interaction between self-mind and self-soul, another kind of economics is formed.
From interaction between self-mind and self-body, yet another kind of economics is formed.
Among these, the one that is most visible to the eye is interaction between self-mind and self-body and here also there is struggle.
Therefore these interactions related to mind–body–soul are a very large subject of economic study.
No one has yet won a Nobel Prize on this subject.
But partially, Nash–Tversky–Kahneman have studied it.

Point of view 3

Sanjoy Nath’s Social evaluation field theory.

This is a classical field model built to measure how much value an individual will get in a particular society.
It can also be done with quantum field theory.
From the side of Maxwell field structure too such problems can be seen.
Let us see first from plain classical field theory.
In society, every individual has a nafescadmipa number.
In nafescadmipa, each letter is like a digit.
This nafescadmipa is a mixed-radix, multi-rearrangeable, permutable position number system.
In different permuted orders these numbers are written.
We cannot guarantee that the rightmost digit is the unit place.
That is, the unit place changes from society to society.
Each position is not base 10.
Unlike the decimal system, nafescadmipa number system.
If this number system is not understood, women cannot be understood.
Those who do not understand women actually do not know the arithmetic of nafescadmipa number system.

Judgement and judgemental issues will always remain in human society, and that is natural.
Because the core of human in society stands on—
core sense of fear,
core sense of security,
core sense of futuristic security,
core sense of current immediate privacy and futuristic privacy,
core sense of current cognitive load,
core sense of future cognitive load, etc.

From these senses, social beings are forced to be judgemental.
On “Least energy principle in cognitive load reducing judgement system,” Tversky–Kahneman’s work has been combined with Nash equilibrium to form Sanjoy Nath’s theory of the economics of least cognitive load judgement, and together with the nafescadmipa number system model, the economics of life strategy choice has been created.
With this model the future can be predicted easily.

Economics of womanly matters 
__________________________________
আগে তিনটে viewpoint বুঝে নিতে হবে। এই তিনটে viewpoint থেকে তিনটে ভিন্ন ধরনের reasoning structure তৈরি হচ্ছে। যেহেতু অর্থনীতি নিজেই হচ্ছে subject of purely axiomatic system of a particular reasoning structure with certain point of view ফলে point of view গুলো আগে না বলে নিলে এগোনো যায় না reasoning structure এর দিকে।"Least energy principle in cognitive load reducing judgement system " নিয়ে tversky kahneman দের কাজ কে nash equilibrium এর সাথে মিলিয়ে সঞ্জয় নাথ এর economics of least cognitive load judgement এর তত্ত্ব তৈরি হয়েছে আর তার সাথে nafescadmipa number system এর model যুক্ত করে life strategy choice এর অর্থনীতি তৈরি হয়েছে। এই মডেল দিয়ে future কে predict করা যায় সহজে।

Point of view 1 আরম্ভ হচ্ছে এখান থেকে।

বউ এর সাথে ঝামেলা কাজের দিদির 
কি নিয়ে ঝামেলা সেইটা আমি বুঝিনা জানিনা কোনভাবেই আন্দাজ করতে পারি না কেনো সেই ঝামেলা।fund transfer এর দায় আমার সেইটা বউ কে দিয়ে দিলেই আমার দায় সম্পূর্ণ। কিন্তু আমি কি খাবো কতোটা খাবো সেইটা তো রান্নার দিদি কেই report করতে হয়। ফলে interconnection interaction এর দরকার হয়।ability to interact হচ্ছে existence।husserl sartre correspondence। ধরে নেওয়া যায় interaction is existance of something এইটা হচ্ছে সমীকরণ 1
সমীকরণ 2 হচ্ছে struggle for existance। ফলে দুটো সমীকরণ কে জোড়া লাগিয়ে আমরা পেতে পারি struggle for interaction একটা চিন্তার বিষয়। যেকোন ধরনের struggle থাকলেই সেইটা অর্থনীতির বিষয়। ফলে interaction ও অর্থনীতির বিষয়। যেকোন ধরনের interaction ই অর্থনীতির চর্চার বিষয়।

উপরে view 1 টা দেওয়া হলো 

এইবার আসছি point of view 2 তে 

Descartes Leibniz Spinoza এদের মূল নীতির মধ্যে ছিল mind body problem। সঞ্জয় নাথ সেইটা কে আরো বাড়িয়ে তৈরি করেছে mind body soul problem। রবি ঠাকুর লিখেছিলেন আমার ও পো রানো যাহা চায়। ওই আরকি 
" পো রান " হচ্ছে পরান 
" কো রান" হচ্ছে core un 

সঞ্জয় নাথ এর qhenomenology reasoning system এই তিনটে কে single থেকে multi করে নিয়েছে। অর্থাৎ single mind single body single soul এর field action থেকে সঞ্জয় নাথ এই সমস্যা টা কে multi mind multi body multi soul এর field interaction এর দিকে নিয়ে গিয়ে আরো গভীর অর্থনীতির বিষয় তৈরি করেছে। Interaction between self soul and self body থেকে এক ধরনের অর্থনীতি তৈরি হয়। আবার interaction between self mind and self soul এর থেকে ভিন্ন ধরনের অর্থনীতি তৈরি হয়। আবার interaction between self mind and self body থেকে আরেক ধরনের অর্থনীতি তৈরি হয়। তার মধ্যে চোখে যেটা (যেই interaction)বেশি দেখা যায় সেইটা হচ্ছে interaction between self mind and self body আর এখানে struggle ও আছে। ফলে এইটা(এই mind body soul সংক্রান্ত interaction গুলো বিরাট বড়ো অর্থনীতি চর্চার বিষয়। এখনও কেউ নোবেল পায় নি এই বিষয়ের উপর। তবে partial কিছু চর্চা nash tversky kahneman করেছেন।

Point of view 3

সঞ্জয় নাথ এর Social evaluation field theory 

এইটা হচ্ছে কোন একটা নির্দিষ্ট society তে কোন একজন individual কতোটা মূল্য পাবে তার পরিমাপ করার জন্য classical field এর model ও তৈরি করছি।quantum field theory ও করা যায়।maxwell field structure এর দিক থেকেও এই ধরনের সমস্যা কে দেখা যায়। পাতি classical field theory থেকে দেখি আগে। Society তে প্রত্যেক টা individual এর nafescadmipa number থাকে।nafescadmipa তে প্রত্যেক টা অক্ষর একেকটা digit এর মতন। এই nafescadmipa একটা mixed radix এর সাথে মিলিত multi rearrangable permutable position number syatem। ভিন্ন ভিন্ন permuted order এ এই number গুলো লেখা হয়। আমরা guarantee দিতে পারি না rightmost digit is unit place। অর্থাৎ unit place changes from society to society। প্রত্যেক টা position এর base 10 নয়।decimal syatem এর মতন নয় nafescadmipa number system। এই number system টা না বুঝলে মহিলা দের আপনি বুঝবেন না। মহিলা দের যারা বোঝেন না তারা আসলে nafescadmipa number system এর অঙ্ক জানেন না।judgement এবং judgemental ধরনের বিশয় গুলো এই মানুষ এর সমাজ এ থাকবেই এবং সেইটা natural। কারণ core of human in society stands on core sense of fear,core sense of security,core sense of futuristic security,core sense of current immediate privacy and futuristic privacy,core sense of current cognitive load,core sense of futuristic cognitive load etc. এই ধরনের sense গুলোর থেকেই judgemental হতে বাধ্য করে social being দের। "Least energy principle in cognitive load reducing judgement system " নিয়ে tversky kahneman দের কাজ কে nash equilibrium এর সাথে মিলিয়ে সঞ্জয় নাথ এর economics of least cognitive load judgement এর তত্ত্ব তৈরি হয়েছে আর তার সাথে nafescadmipa number system এর model যুক্ত করে life strategy choice এর অর্থনীতি তৈরি হয়েছে। এই মডেল দিয়ে future কে predict করা যায় সহজে।

Economics of womanly matters
Economics of least cognitive load judgementalness in society and its impact on fintech due to generative AI 

First, three viewpoints must be understood.
From these three viewpoints, three different kinds of reasoning structures are created.
Since economics itself is a subject of a purely axiomatic system of a particular reasoning structure with a certain point of view, we cannot move to the reasoning structure without stating the points of view first.
On “Least energy principle in cognitive load reducing judgement system,” Tversky Kahneman’s work has been combined with Nash equilibrium to form Sanjoy Nath’s theory of the economics of least cognitive load judgement, and together with the model of the nafescadmipa number system, the economics of life strategy choice has been created.
With this model the future can be predicted easily.

Point of view 1 starts from here.

Quarrels between wife and maid—
what the quarrel is about, I do not understand, I do not know, I cannot even guess why there is such quarrel.
If the responsibility of fund transfer is mine, the moment I hand it to my wife my responsibility is over.
But what I will eat, how much I will eat, that must be reported to the cooking maid.
Therefore interconnection and interaction are needed.
Ability to interact is existence. Husserl–Sartre correspondence.
We can assume: interaction is the existence of something. This is Equation 1.
Equation 2 is struggle for existence.
By joining the two equations, we can get struggle for interaction—a subject of thought.
Wherever there is any kind of struggle, that becomes the subject of economics.
Therefore interaction is also a subject of economics.
Any kind of interaction is a subject of economic study.

Above, viewpoint 1 is given.

Now I come to point of view 2.

Descartes, Leibniz, Spinoza—their main principle had the mind–body problem.
Sanjoy Nath extended that to create the mind–body–soul problem.
Rabindranath Tagore wrote “Amar o porano jaha chay”.
That “poran” means soul.
“Koran” is core un.

Sanjoy Nath’s Qhenomenology reasoning system has turned these three from single into multi.
That is, from the field action of single mind, single body, single soul,
he moved the problem toward field interaction of multi mind, multi body, multi soul,
and created an even deeper subject of economics.
From interaction between self-soul and self-body, one kind of economics is formed.
From interaction between self-mind and self-soul, another kind of economics is formed.
From interaction between self-mind and self-body, yet another kind of economics is formed.
Among these, the one that is most visible to the eye is interaction between self-mind and self-body and here also there is struggle.
Therefore these interactions related to mind–body–soul are a very large subject of economic study.
No one has yet won a Nobel Prize on this subject.
But partially, Nash–Tversky–Kahneman have studied it.

Point of view 3

Sanjoy Nath’s Social evaluation field theory.

This is a classical field model built to measure how much value an individual will get in a particular society.
It can also be done with quantum field theory.
From the side of Maxwell field structure too such problems can be seen.
Let us see first from plain classical field theory.
In society, every individual has a nafescadmipa number.
In nafescadmipa, each letter is like a digit.
This nafescadmipa is a mixed-radix, multi-rearrangeable, permutable position number system.
In different permuted orders these numbers are written.
We cannot guarantee that the rightmost digit is the unit place.
That is, the unit place changes from society to society.
Each position is not base 10.
Unlike the decimal system, nafescadmipa number system.
If this number system is not understood, women cannot be understood.
Those who do not understand women actually do not know the arithmetic of nafescadmipa number system.

Judgement and judgemental issues will always remain in human society, and that is natural.
Because the core of human in society stands on—
core sense of fear,
core sense of security,
core sense of futuristic security,
core sense of current immediate privacy and futuristic privacy,
core sense of current cognitive load,
core sense of future cognitive load, etc.

From these senses, social beings are forced to be judgemental.
On “Least energy principle in cognitive load reducing judgement system,” Tversky–Kahneman’s work has been combined with Nash equilibrium to form Sanjoy Nath’s theory of the economics of least cognitive load judgement, and together with the nafescadmipa number system model, the economics of life strategy choice has been created.
With this model the future can be predicted easily.


Economics of womanly matters 
__________________________________
আগে তিনটে viewpoint বুঝে নিতে হবে। এই তিনটে viewpoint থেকে তিনটে ভিন্ন ধরনের reasoning structure তৈরি হচ্ছে। যেহেতু অর্থনীতি নিজেই হচ্ছে subject of purely axiomatic system of a particular reasoning structure with certain point of view ফলে point of view গুলো আগে না বলে নিলে এগোনো যায় না reasoning structure এর দিকে।

Point of view 1 আরম্ভ হচ্ছে এখান থেকে।

বউ এর সাথে ঝামেলা কাজের দিদির 
কি নিয়ে ঝামেলা সেইটা আমি বুঝিনা জানিনা কোনভাবেই আন্দাজ করতে পারি না কেনো সেই ঝামেলা।fund transfer এর দায় আমার সেইটা বউ কে দিয়ে দিলেই আমার দায় সম্পূর্ণ। কিন্তু আমি কি খাবো কতোটা খাবো সেইটা তো রান্নার দিদি কেই report করতে হয়। ফলে interconnection interaction এর দরকার হয়।ability to interact হচ্ছে existence।husserl sartre correspondence। ধরে নেওয়া যায় interaction is existance of something এইটা হচ্ছে সমীকরণ 1
সমীকরণ 2 হচ্ছে struggle for existance। ফলে দুটো সমীকরণ কে জোড়া লাগিয়ে আমরা পেতে পারি struggle for interaction একটা চিন্তার বিষয়। যেকোন ধরনের struggle থাকলেই সেইটা অর্থনীতির বিষয়। ফলে interaction ও অর্থনীতির বিষয়। যেকোন ধরনের interaction ই অর্থনীতির চর্চার বিষয়।

উপরে view 1 টা দেওয়া হলো 

এইবার আসছি point of view 2 তে 

Descartes Leibniz Spinoza এদের মূল নীতির মধ্যে ছিল mind body problem। সঞ্জয় নাথ সেইটা কে আরো বাড়িয়ে তৈরি করেছে mind body soul problem। রবি ঠাকুর লিখেছিলেন আমার ও পো রানো যাহা চায়। ওই আরকি 
" পো রান " হচ্ছে পরান 
" কো রান" হচ্ছে core un 

সঞ্জয় নাথ এর qhenomenology reasoning system এই তিনটে কে single থেকে multi করে নিয়েছে। অর্থাৎ single mind single body single soul এর field action থেকে সঞ্জয় নাথ এই সমস্যা টা কে multi mind multi body multi soul এর field interaction এর দিকে নিয়ে গিয়ে আরো গভীর অর্থনীতির বিষয় তৈরি করেছে। Interaction between self soul and self body থেকে এক ধরনের অর্থনীতি তৈরি হয়। আবার interaction between self mind and self soul এর থেকে ভিন্ন ধরনের অর্থনীতি তৈরি হয়। আবার interaction between self mind and self body থেকে আরেক ধরনের অর্থনীতি তৈরি হয়। তার মধ্যে চোখে যেটা (যেই interaction)বেশি দেখা যায় সেইটা হচ্ছে interaction between self mind and self body আর এখানে struggle ও আছে। ফলে এইটা(এই mind body soul সংক্রান্ত interaction গুলো বিরাট বড়ো অর্থনীতি চর্চার বিষয়। এখনও কেউ নোবেল পায় নি এই বিষয়ের উপর। তবে partial কিছু চর্চা nash tversky kahneman করেছেন।


Point of view 3

সঞ্জয় নাথ এর Social evaluation field theory 

এইটা হচ্ছে কোন একটা নির্দিষ্ট society তে কোন একজন individual কতোটা মূল্য পাবে তার পরিমাপ করার জন্য classical field এর model ও তৈরি করছি।quantum field theory ও করা যায়।maxwell field structure এর দিক থেকেও এই ধরনের সমস্যা কে দেখা যায়। পাতি classical field theory থেকে দেখি আগে। Society তে প্রত্যেক টা individual এর nafescadmipa number থাকে।nafescadmipa তে প্রত্যেক টা অক্ষর একেকটা digit এর মতন। এই nafescadmipa একটা mixed radix এর সাথে মিলিত multi rearrangable permutable position number syatem। ভিন্ন ভিন্ন permuted order এ এই number গুলো লেখা হয়। আমরা guarantee দিতে পারি না rightmost digit is unit place। অর্থাৎ unit place changes from society to society। প্রত্যেক টা position এর base 10 নয়।decimal syatem এর মতন নয় nafescadmipa number system। এই number system টা না বুঝলে মহিলা দের আপনি বুঝবেন না। মহিলা দের যারা বোঝেন না তারা আসলে nafescadmipa number system এর অঙ্ক জানেন না।



Economics of womanly matters
Economics of least cognitive load judgementalness in society and its impact on fintech due to generative AI 




First, three viewpoints must be understood.
From these three viewpoints, three different kinds of reasoning structures are created.
Since economics itself is a subject of a purely axiomatic system of a particular reasoning structure with a certain point of view, we cannot move to the reasoning structure without stating the points of view first.
On “Least energy principle in cognitive load reducing judgement system,” Tversky Kahneman’s work has been combined with Nash equilibrium to form Sanjoy Nath’s theory of the economics of least cognitive load judgement, and together with the model of the nafescadmipa number system, the economics of life strategy choice has been created.
With this model the future can be predicted easily.

Point of view 1 starts from here.

Quarrels between wife and maid—
what the quarrel is about, I do not understand, I do not know, I cannot even guess why there is such quarrel.
If the responsibility of fund transfer is mine, the moment I hand it to my wife my responsibility is over.
But what I will eat, how much I will eat, that must be reported to the cooking maid.
Therefore interconnection and interaction are needed.
Ability to interact is existence. Husserl–Sartre correspondence.
We can assume: interaction is the existence of something. This is Equation 1.
Equation 2 is struggle for existence.
By joining the two equations, we can get struggle for interaction—a subject of thought.
Wherever there is any kind of struggle, that becomes the subject of economics.
Therefore interaction is also a subject of economics.
Any kind of interaction is a subject of economic study.

Above, viewpoint 1 is given.

Now I come to point of view 2.

Descartes, Leibniz, Spinoza—their main principle had the mind–body problem.
Sanjoy Nath extended that to create the mind–body–soul problem.
Rabindranath Tagore wrote “Amar o porano jaha chay”.
That “poran” means soul.
“Koran” is core un.

Sanjoy Nath’s Qhenomenology reasoning system has turned these three from single into multi.
That is, from the field action of single mind, single body, single soul,
he moved the problem toward field interaction of multi mind, multi body, multi soul,
and created an even deeper subject of economics.
From interaction between self-soul and self-body, one kind of economics is formed.
From interaction between self-mind and self-soul, another kind of economics is formed.
From interaction between self-mind and self-body, yet another kind of economics is formed.
Among these, the one that is most visible to the eye is interaction between self-mind and self-body and here also there is struggle.
Therefore these interactions related to mind–body–soul are a very large subject of economic study.
No one has yet won a Nobel Prize on this subject.
But partially, Nash–Tversky–Kahneman have studied it.

Point of view 3

Sanjoy Nath’s Social evaluation field theory.

This is a classical field model built to measure how much value an individual will get in a particular society.
It can also be done with quantum field theory.
From the side of Maxwell field structure too such problems can be seen.
Let us see first from plain classical field theory.
In society, every individual has a nafescadmipa number.
In nafescadmipa, each letter is like a digit.
This nafescadmipa is a mixed-radix, multi-rearrangeable, permutable position number system.
In different permuted orders these numbers are written.
We cannot guarantee that the rightmost digit is the unit place.
That is, the unit place changes from society to society.
Each position is not base 10.
Unlike the decimal system, nafescadmipa number system.
If this number system is not understood, women cannot be understood.
Those who do not understand women actually do not know the arithmetic of nafescadmipa number system.

Judgement and judgemental issues will always remain in human society, and that is natural.
Because the core of human in society stands on—
core sense of fear,
core sense of security,
core sense of futuristic security,
core sense of current immediate privacy and futuristic privacy,
core sense of current cognitive load,
core sense of future cognitive load, etc.

From these senses, social beings are forced to be judgemental.
On “Least energy principle in cognitive load reducing judgement system,” Tversky–Kahneman’s work has been combined with Nash equilibrium to form Sanjoy Nath’s theory of the economics of least cognitive load judgement, and together with the nafescadmipa number system model, the economics of life strategy choice has been created.
With this model the future can be predicted easily.







Comments

Popular posts from this blog

SANJOYNATHSMANIMMOVIES___SCENE.PY

midi_sequence_playing_real_time

actions events in itext 7